Grafieken in Excel

Wanneer je veel gegevens hebt verzameld is het heel mooi om dit aan te vullen met een grafiek. Een grafiek geeft namelijk veel sneller inzicht dan een ‘brei gegevens’. Als ik jou vraag om een grafiek te maken, draai je je hand daar dan niet voor om of breekt het zweet je uit?

Je zult ervan staan te kijken hoe eenvoudig het is om een grafiek te maken. Als je al weet hoe het werkt, lees het artikel dan toch even door. Ik heb vast nog een aantal tips waar je blij van wordt.

Meer lezenGrafieken in Excel

Verschillende OneNote-versies

Dat ik groot fan ben van OneNote is je intussen vast wel bekend. Toch zit er ook een nadeel aan: er zijn verschillende versies en dit zorgt voor verwarring. Bovendien verschuift Microsoft de aandacht van de ene naar de andere versie. Daarom staat in dit artikel het verschil in de OneNote-versies centraal.

Meer lezenVerschillende OneNote-versies

PowerPoint Morphing: meer pit in jouw presentatie

PowerPoint, zeer waarschijnlijk ken je het wel, in ieder geval van naam. Er gaan al jaren geluiden op dat ‘het’ saaie presentaties geeft of ouderwets is. Wat een onzin! Dat is de schuld van de mensen die de presentatie geven. Hard gezegd misschien, maar dat vind ik echt. En dat is ontzettend jammer, want hierdoor wordt het beeld alleen maar bevestigd.

Meer lezenPowerPoint Morphing: meer pit in jouw presentatie

Overzicht creëren binnen Microsoft Planner

In eerdere blogartikelen vertelde ik al wat Microsoft Planner nou eigenlijk is en hoe het werkt.

Heb je inmiddels al één en ander geprobeerd? Eenvoudig en prettig hè? Naast het erin zetten van veel informatie wil je er natuurlijk ook veel informatie uit kunnen halen en ook dat gaat heel eenvoudig.

Meer lezenOverzicht creëren binnen Microsoft Planner

Microsoft Planner: wat is het?

Gebruikers van Office 365 kennen het misschien al: Microsoft Planner. Een geweldige tool om je projecten mee te plannen. Planner is bedoeld om alle taken voor een bepaald project goed te plannen. Het is ideaal om in een team alle projecten/taken af te stemmen, maar ook voor je eigen taken is Planner heel geschikt. Met Planner bepaal je welke werkzaamheden er wanneer en (eventueel) door wie worden gedaan.

Meer lezenMicrosoft Planner: wat is het?

Sjablonen in OneNote

OneNote wordt gelukkig steeds bekender en populairder, vooral bij secretaresses. Dat is mooi, want als secretaresses er heel enthousiast over zijn worden de andere medewerkers dit ook ‘vanzelf’. Hier hangt natuurlijk aan vast dat de functies OneNote ook steeds bekender worden. Een van de functies die wat mij betreft meer aandacht mag hebben is die van sjablonen.

Meer lezenSjablonen in OneNote

Outlook opstarten met agenda

Je bent van me gewend dat ik functies van A-Z behandel. Soms kan het echter ook simpeler, zo ook met dit blogartikel.
In mijn Outlook-trainingen zit altijd een stukje ‘timemanagement’. De meeste gebruikers willen immers graag veel tijd besparen bij het verwerken van e-mail. Dit doe je met veel functies binnen Outlook, maar een stukje bewustwording over ‘hoe het ook kan’ helpt zeker.

Meer lezenOutlook opstarten met agenda

%d bloggers liken dit: