Markeringen in OneNote

Dat ik vind dat iedere secretaresse met OneNote moet werken, is je inmiddels vast al duidelijk. Om je een beter beeld van de mogelijkheden, ga ik in dit artikel dieper in op een onderdeel van OneNote: namelijk de markeringen.

Veel secretaresses worstelen met het houden van overzicht en deze mogelijkheden helpen je hier zeker mee. Alle markeringen, ook wel tags genoemd, vind je op tabblad Start, bij Markeringen.

Meer lezenMarkeringen in OneNote

Extra opties bij het werken met Reeksen

In mijn vorige blogartikel over Reeksen gaf ik al aan dat ik liever lui ben dan moe als het gaat om dingen die Office automatisch voor je kan doen. De vulgreep is dan ook een dikke vriend van me geworden, ik hoop ook van jou.

Er zijn nog veel meer leuke dingen mogelijk met reeksen.

Zo zag ik dat een secretaresse een lijst met datums in Excel had gezet met de vulgreep. Heel goed, zou je denken. Toch vond ik dat het beter kon. Ze wilde namelijk alleen de dagen van de week zichtbaar hebben en verborg daarom steeds de weekenden. Dat kan slimmer!

Meer lezenExtra opties bij het werken met Reeksen

Maak het jezelf makkelijk met reeksen

Als je mij een beetje kent, weet je dat ik het zonde van de tijd vind om handmatig dingen te doen die Microsoft Office (vrijwel) automatisch kan doen. Een van die dingen is het gebruiken van reeksen in Excel.

Natuurlijk kun je zelf alle maanden van het jaar typen. Wat je ook kunt doen, is alleen januari typen en Excel de rest laten aanvullen. Dit doe je door te slepen met de vulgreep. 

Meer lezenMaak het jezelf makkelijk met reeksen

Werken met Opmerkingen in Word

Onlangs legde ik in een blogartikel uit hoe de functie Wijzigingen bijhouden werkt. De functie Opmerkingen past hier heel goed bij. Het is vooral handig om je mening te geven over tekst, tabellen, afbeeldingen en dergelijke, zonder daadwerkelijk wijzigingen aan te brengen in het document zelf. 

Meer lezenWerken met Opmerkingen in Word

Voorbeeldindelingen in OneNote voor secretariaten

Wat mij betreft moet iedere secretaresse OneNote kennen. Alleen dan ervaar je namelijk wat je aan dit fantastische notitieprogramma hebt. Wat je met OneNote kunt en dat je er zeer waarschijnlijk toegang toe hebt schreef ik al eerder.

OneNote begint al veel meer te leven onder secretaresses. Ik krijg er meer vragen over, meer trainingen gaan over OneNote en meer secretaresses gebruiken OneNote ook daadwerkelijk. Toch zijn er nog steeds veel secretaresses die het programma niet kennen of er het nut niet van inzien. Daarom geef ik in dit blogartikel een aantal voorbeelden voor indelingen in OneNote. 

Meer lezenVoorbeeldindelingen in OneNote voor secretariaten

5 tips voor de agenda in Outlook

De meeste secretaresses gebruiken de agenda van Outlook. Het programma is vrij eenvoudig en het gebruik spreekt dan meestal ook wel voor zich. Het gevolg is vaak dat mensen denken dat ze alles wel weten, terwijl bij trainingen vaak blijkt dat veel handige opties onbekend zijn. Daarom in dit blogartikel: 5 tips voor de agenda in Outlook. 

Meer lezen5 tips voor de agenda in Outlook

Voorwaardelijke opmaak in Excel (cijfers)

Al eerder schreef ik een blogartikel over hoe je voorwaardelijke opmaak in Excel toe kunt passen. Toen heb ik vooral uitleg gegeven over voorwaardelijke opmaak bij tekst. Natuurlijk is er veel meer mogelijk met voorwaardelijke opmaak.

Wanneer je cijfers vergelijkt, is voorwaardelijke opmaak bijvoorbeeld ook ideaal. Zo krijg je snel overzicht in je gegevens. Er zijn dus veel manieren om voorwaardelijke opmaak toe te passen. In dit artikel geef ik je 3 voorbeelden, zodat je weet hoe het werkt. Daarna kun je er daarna zelf mee aan de slag, om jouw gewenste variant te maken. 

Meer lezenVoorwaardelijke opmaak in Excel (cijfers)

Sjablonen in Outlook

Je kunt veel werk en dus tijd besparen als je slim nadenkt over je werk. Welke e-mails verstuur je vaak? Overweeg om hier sjablonen van te maken. In die e-mail zet je dan de tekst die je vaak verstuurd. Eventueel kun je zelfs de ontvanger al invullen en heel handig: je kunt ook de bijlagen al toevoegen. En ja, ik weet dat het omslachtig is om sjablonen in Outlook weer terug te vinden, natuurlijk heb ik daar ook een handige tip voor. 

Meer lezenSjablonen in Outlook

Animaties in PowerPoint

Als je een PowerPoint-presentatie maakt, is het zaak om goed na te denken over hoe jij de gegevens wilt presenteren. Je kunt alle informatie direct op je dia gooien, maar de kans is groot dat je publiek dan de dia leest en niet meer naar je verhaal luistert. Je houdt de aandacht van je publiek langer vast als er meer gebeurt op je dia. Een van de manieren om dit voor elkaar te krijgen is het gebruik van Animaties. 

Meer lezenAnimaties in PowerPoint

%d bloggers liken dit: