Blog
BLOG
Hieronder de nieuwste blog-artikelen.
Hoe krijg ik de juiste opmaak
De opmaak in Office, het houdt de gemoederen bezig. Ik zie er veel mensen mee worstelen. Daarom staat vandaag de opmaak centraal. Ik behandel even Outlook en Word, omdat daar de meeste teksten in getypt worden. Toch gelden de adviezen veelal Office-breed, dus voor...
Halsoverkop met Teams gestart? Lees dit dan even!
Half Nederland, of eigenlijk de halve wereld, moet op dit moment thuiswerken. Microsoft Teams is hier natuurlijk fantastisch voor, want het biedt ontzettend veel mogelijkheden om toch vanuit huis aan de slag te gaan. Ik zie dan ook dat heel veel organisaties...
Wijzigingen in Excel op meerdere werkbladen tegelijk
Heb je een bestand met meerdere werkbladen, dan is het soms handig om op meerdere werkbladen tegelijk wijzigingen aan te brengen. In dit artikel leg ik je graag uit hoe dit werkt. Stel je voor dat je een jaaroverzicht hebt met verschillende maanden van het jaar en je...
Opties in je agenda? Vind ze supersnel!
We kennen het allemaal: we willen een afspraak/vergadering plannen en geven hiervoor meerdere opties af. De opties wil je in de agenda zetten, zodat je deze later weer eenvoudig kunt verwijderen. Ik zie zelden dat er gebruik wordt gemaakt van een categorie optie,...
Vergaderen in Teams
De kans is groot dat je op dit moment verplicht thuiswerkt. Hoe zorg je er dan voor dat het werk toch gewoon door kan gaan? Er zijn heel veel oplossingen voor, waarvan Microsoft Teams een hele belangrijke is. Al eerder schreef ik: Wat Teams is Dat je in Teams kunt...
Forms – uiterlijk en vertakkingen
Update 1 juli 2022: Er zijn wijzigingen in Forms geweest. Lees mijn blog hierover. In twee eerdere blogartikelen heb ik al aardig wat over Microsoft Forms verteld. Zo gaf ik eerst aan hoe je een formulier maakt en daarna onder andere hoe je het formulier deelt en...
Forms – delen en antwoorden verzamelen
Update 1 juli 2022: Er zijn wijzigingen in Forms geweest. Lees mijn blog hierover. Vorige week schreef ik hoe eenvoudig je een formulier kunt maken. Natuurlijk wil je meer met het formulier doen dan deze alleen maar maken: je wilt het formulier ook delen zodat anderen...
Forms – een formulier maken
Update 1 juli 2022: Er zijn wijzigingen in Forms geweest. Lees mijn blog hierover. Soms wil je een formuliertje maken dat klanten of andere contactpersonen eenvoudig in kunnen vullen. Microsoft Forms, onderdeel van Office 365, is hier heel geschikt voor. Maak...
Update in Teams naar takenlijst zetten
Yes! Eindelijk een manier om een verzoek in Teams snel op je takenlijst te zetten! Update: dit was een tijdelijke oplossing, maar dit is nu niet meer nodig. Lees hier mijn blog hoe je een taak maakt in Teams. Veel gebruikers van Teams wachten met smart op een optie om...
Hoe je een video maakt met behulp van PowerPoint
In februari 2018 schreef ik een blogartikel over het gebruik van video in je presentatie. Het is echt zonde om je presentatie te verlaten als je een video wilt afspelen. Het voorkomt een hoop ellende als je de video toevoegt aan je presentatie en ziet er bovendien een...
Gegevens groeperen Excel
In dit artikel kijken we naar Excel en wel naar een functie die handig is om het overzicht te houden: Groeperen. Dit helpt je om veel gegevens inzichtelijk te houden, bijvoorbeeld door details in 1 klik te verbergen en met nog 1 klik weer zichtbaar te maken. Groeperen...
Nu ook prettig samenwerken in To-Do
In mijn laatste online training van 2019 stond Office 365 centraal. We behandelden Teams, Planner en To-Do. Niets geks, want daar geef ik vaak trainingen in. Dit keer raakte ik echter wat afgeleid: ik zag een lang verwachtte functie in Microsoft To-Do. Yes! Ik werd...