Blog
BLOG
Hieronder de nieuwste blog-artikelen.
Meer over de werkwijze van MS Planner
In mijn vorige blogartikel vertelde ik wat Planner is, hoe je het kunt openen en gaf ik voorbeelden over het gebruik ervan. In dit artikel ga ik meer in op de werkwijze. Plan maken Om een nieuw plan te maken, dat is een bord waarop je al je projecten/taken kunt...
Microsoft Planner: wat is het?
Gebruikers van Office 365 kennen het misschien al: Microsoft Planner. Een geweldige tool om je projecten mee te plannen. Planner is bedoeld om alle taken voor een bepaald project goed te plannen. Het is ideaal om in een team alle projecten/taken af te stemmen, maar...
Sjablonen in OneNote
OneNote wordt gelukkig steeds bekender en populairder, vooral bij secretaresses. Dat is mooi, want als secretaresses er heel enthousiast over zijn worden de andere medewerkers dit ook 'vanzelf'. Hier hangt natuurlijk aan vast dat de functies OneNote ook steeds...
Outlook opstarten met agenda
Je bent van me gewend dat ik functies van A-Z behandel. Soms kan het echter ook simpeler, zo ook met dit blogartikel. In mijn Outlook-trainingen zit altijd een stukje 'timemanagement'. De meeste gebruikers willen immers graag veel tijd besparen bij het verwerken van...
Maak gebruik van bestaande sjablonen
Over het gebruik van sjablonen schreef ik al eerder artikelen. Daarbij heb ik vooral met je gekeken naar het maken van sjablonen die jij en je collega's later steeds weer kunnen gebruiken. Het betreft dan bij voorbeeld digitaal briefpapier of vaak terugkerende...
Microsoft To-Do
Gebruik jij Office 365? Dan heb je vast gezien dat er mooie extra apps beschikbaar zijn naast de geijkte programma's als Outlook, Word, Excel en PowerPoint. Je kunt hier heel veel aan hebben en ik besteed er vanaf dit jaar dan ook meer aandacht aan. Wees gerust: ook...
Werken met taken in Outlook
In mijn trainingen merk ik dat het voor veel secretaresses een uitdaging is om het overzicht te bewaren. Je ontvangt veel e-mails met opdrachten, een manager komt binnen, de telefoon gaat, er zijn terugkerende afspraken, hoe manage je dat allemaal? Veel secretaresses...
Werken in Excel – de basis van formules
In mijn trainingen kom ik heel uiteenlopende niveaus tegen. Wat ik vaak merk is dat programma's als Outlook en Word wel redelijk bekend zijn. Het werken kan vaak beter, slimmer en sneller, maar toch redden de meeste secretaresses zich er goed mee. Bij Excel is dit...
Handige instellingen vóór het versturen van je e-mail
Dat je in Outlook heel veel zaken kunt instellen weet je ongetwijfeld. Een aantal van die opties zijn specifiek voor het versturen van e-mail. Daar wil ik het graag eens met je over hebben. Die opties maken je werk namelijk makkelijker. En dat wil jij vast ook...
Markeringen in OneNote
Dat ik vind dat iedere secretaresse met OneNote moet werken, is je inmiddels vast al duidelijk. Om je een beter beeld van de mogelijkheden, ga ik in dit artikel dieper in op een onderdeel van OneNote: namelijk de markeringen. Veel secretaresses worstelen met het...
Extra opties bij het werken met Reeksen
In mijn vorige blogartikel over Reeksen gaf ik al aan dat ik liever lui ben dan moe als het gaat om dingen die Office automatisch voor je kan doen. De vulgreep is dan ook een dikke vriend van me geworden, ik hoop ook van jou. Er zijn nog veel meer leuke dingen...
Maak het jezelf makkelijk met reeksen
Als je mij een beetje kent, weet je dat ik het zonde van de tijd vind om handmatig dingen te doen die Microsoft Office (vrijwel) automatisch kan doen. Een van die dingen is het gebruiken van reeksen in Excel. Natuurlijk kun je zelf alle maanden van het jaar typen. Wat...